ADMINISTRATI
§1. Der udskrives én turnering årligt.
Turneringerne udskrives og foranstaltes afholdt af Dansk Politiidrætsforbund i henhold til forbundets ”Vedtægter for danske politimesterskaber”.
§ 2. Den arrangerende politiidrætsforening skal, som udgangspunkt, kunne råde over et padelcenter med minimum 10 indendørs doublebaner i tidsrummet 9-16 i to, på hinanden følgende, hverdage.
§ 3. På sigt vil Padeludvalget hvert år, senest en måned efter afholdt DPM, udfærdige en klassificeringsliste for eliterække-spillere.
Padeludvalget afgør, hvilke spillere der skal indsættes eller tages af listen.
Spillere, der er klassificeret i henhold til ovenstående, kan kun stille op i eliterækken.
Kvalifikationslisten offentliggøres på Dansk Politiidrætsforbunds hjemmeside www.politisport.dk.
TILMELDINGSREGLER
§4. Turneringen omfatter eliterække, damerække og A-række.
Der konkurreres i alle rækker i faste makkerpar.
§5. Den arrangerende forening udpeger en turneringsledelse og der nedsættes en appeljury efter DPIF’s ”Vedtægter for Danske Politimesterskaber”.
§6. For deltagelse i de enkelte rækker gælder følgende regler:
Eliterækken
Damerækken
A-rækken
Klassificerede spillere: Klassificerede (jf. § 3) spillere er berettiget til at deltage i turneringen, forudsat at vedkommende opfylder de for turneringen gældende bestemmelser vedrørende klassificering. Padeludvalget kan dog begrænse deltagelsen, hvis antallet af tilmeldinger nødvendiggør dette.
For klassificerede spillere gælder tillige, at vedkommende ikke kan deltage i en lavere række end den, han/hun er klassificeret til.
§7. Alle tilmeldinger til turneringen skal ske samlet for hver enkelt politiidrætsforening. Ved tilmeldingen skal politiidrætsforeningen sørge for, i alle tre rækker, at alle tilmeldinger bliver opgjort i styrkeorden. Såfremt der er flere tilmeldinger end turneringen giver plads til, vil Padeludvalget oprette en venteliste. Ventelisten vil blive offentliggjort cirka 6 uger før turneringens start. Padeludvalget skal sørge for, at alle politikredse bliver repræsenteret bedst muligt.
§8. Såfremt en klassificeret og uklassificeret spiller danner par, skal parret tilmeldes i eliterækken, der svarer til den rangerede spillers kvalificering.
En spiller kan kun tilmeldes i en række.
Padeludvalget kan efter konkret vurdering indplacere et par i en anden række end den parret er tilmeldt i.
§9. Ved tilmeldingen skal spillernes navne anføres, ligesom det skal anføres, i hvilken række samt med hvilken makker man spiller. Som udgangspunkt skal spillere fra samme politiidrætsforening stille op sammen. Er der en spiller i en politiidrætsforening, som ikke har nogen makker på et ”passende” niveau, kan padeludvalget give dispensation til, at 2 spillere fra 2 forskellige politiidrætsforeninger kan stille op sammen. Det er muligt at tilmelde sig med ”x-makker”, men deltagelse vil ikke kunne garanteres. I tilfælde af akut sygdom eller andre afbud, kan turneringsledelsen lave sammensatte par.
SPILLEREGLER
§10. Padeludvalget vælger hvorvidt der konkurreres efter POOL- eller CUP- system i de enkelte rækker. Ved brug af CUP-systemet kan der ligeledes benyttes placeringskampe. Det skal tilstræbes at alle spillere får minimum 2 kampe i turneringen.
I øvrigt konkurreres der efter Dansk Padel Forbunds turnerings- og spilleregler.
§11. Alle kampe spilles bedst af 3 sæt. Der benyttes reglen om ”no advantage”/Golden Point ved stillingen 40-40, hvor servemodtagerne bestemmer servesiden. Ved stillingen 6-6 i 1. og 2. sæt, afgøres sættet med en tie-break til 7. Et eventuelt 3. sæt afgøres som en ”match tie-break” til 10 point, dog minimum 2 overskydende point.
§12. I eliterækken kan finale, bronzekamp og eventuelt semifinaler spilles bedst af 3 sæt fuldt ud, med almindelig tie-break til 7 i hvert sæt.
ØVRIGE BESTEMMELSER
§13. Alle tvivlsspørgsmål vedrørende anmeldelse og deltagelse afgøres endeligt af forbundets padeludvalg.
§14. Turneringerne afvikles med bolde, der er i overensstemmelse med DPF’s spilleregler.
§15. Lodtrækningen til turneringen foretages af forbundets padeludvalg.
Udvalget har ret til seedning i henhold til DPF’s regler.
Ved lodtrækningen skal udvalget sørge for, at spillere/hold fra samme forening så vidt muligt ikke mødes i første runde. En kategori afvikles kun, såfremt der er anmeldt mindst 4 par.
§16. Ændringer af propositionerne foretages af forbundets hovedbestyrelse.
Vedtaget på HB-mødet 2. december 2022
Dansk Politiidrætsforbund og PFA fortsætter det gode samarbejde. På billedet ses direktør for PFA Søren Bang Palfelt og formand for Dansk Politii
Dansk Politiidrætsforbund havde i forbindelse med USPE-kongressen der blev afholdt i Thessaloniki i Grækenland fra den 1.-3. november 2024 indstille
POPERMO forlænger samarbejdet med Dansk Politiidrætsforbund Dansk Politiidrætsforbund og Popermo fortsætter det gode samarbejde. På billedet ses
Nordsjælland Open i Golf 2024 På en dejlig efterårsdag med solskin og ingen vind, blev den 15. udgave af Nordsjælland Open i golf 2024 afviklet p