Den 5., 6. og 7. maj blev årets danske politimesterskaber i orienteringsløb afholdt af Aalborg PI og Randers PI med Hanstholm som centrum for tre spændende og velarrangerede konkurrencedage.
Stævnecenteret var placeret ved Hjemmeværnsgården i Hanstholm, hvorfra deltagerne blev sendt ud til både prolog, langdistance og sprint i nogle af Nordvestjyllands mest spændende terræner.
Årets prolog blev afviklet i Stenbjerg Bakker omkring Hanstholm Bunkermuseum – et helt nyt og ukendt terræn for samtlige deltagere. Banerne var lagt af Torkil, mens Erik Flarup havde tegnet et detaljeret og spændende kort.
Særligt den spektakulære labyrint i en af de gamle 38 cm kanonstillinger vakte begejstring blandt løberne og var med til at gøre prologen til en helt unik oplevelse, som høstede mange rosende ord.
DPM i langdistance blev afholdt i Vilsbøl Klitplantage fra en flot stævneplads i skovkanten. Terrænet bød på klassisk rå klitplantage med flere steder vanskelig fremkommelighed, hvilket stillede store krav til både teknik og udholdenhed.
Langt de fleste deltagere kom godt gennem de udfordrende baner, og efter en intens konkurrencedag kunne medaljerne fordeles. Søren Kristensen og Camilla Rath kunne herefter kåres som danske mestre på langdistancen.
Om aftenen ventede der helstegt pattegris og hyggeligt samvær, inden trætte og mætte deltagere kunne lade op til mesterskabernes sidste dag.
Afslutningen på mesterskaberne fandt sted i Nykøbing Mors, hvor DPM sprint blev afviklet i byens centrum. Sprintkortet var nytegnet fra Midtjysk Sprintcup, og alle detaljer var på plads til et hurtigt og teknisk krævende sprintløb med mange poster.
Igen kom størstedelen af deltagerne flot gennem banerne, og efter spændende konkurrencer kunne Peter Wihan og Camilla Rath kåres som danske mestre i sprint.
Mesterskaberne blev rundet af i Sparekassen Thy Arena, hvor deltagerne blev budt på en flot buffet og hyggelig afslutning.
Alt i alt blev det et særdeles vellykket stævne arrangeret af Egon Sloth og hans mange hjælpere, som med gode idéer, spændende tiltag og stærkt engagement skabte tre mindeværdige dage for dansk politiidræt.

Flotte præstationer ved De Danske Politimesterskaber i Halvmaraton 2026. Aarhus PI var i år arrangør af De Danske Politimesterskaber i Halvmaraton,
Guld til herrerne og sølv til damerne ved de Nordiske Politimesterskaber i håndbold 2026. De Nordiske Politimesterskaber i håndbold 2026 blev afhol
Flotte danske præstationer og bronzemedalje ved IPA Games i Wroclaw. Slagelse Politi Idrætsforening har netop deltaget i de traditionsrige IPA Games
Flot afvikling af DPM i maraton ved Copenhagen Marathon 2026. Søndag den 10. maj blev årets Danske Politimesterskaber i maraton afholdt i forbindels